Jasper Haan van de Helpdesk vertelt

24 juni 2025

Eerst even: waarom support?

Al te ingewikkeld is het gebruik van een kassa van SW-Retail eigenlijk nooit. Maar we snappen dat je soms even moet wennen aan het feit dat je nu ineens een ‘winkel of website van de toekomst’ bent! Onze ervaring: dat went heel snel.

De software van je nieuwe kassasysteem is zo ingericht dat jij compleet zelf de beheerder bent van je systeem. Dankzij het intuïtieve karakter kunnen jij en je medewerkers er al snel zelfstandig mee werken. In het systeem zelf vind je overigens bij alle onderwerpen online uitleg en hulpvideo’s terug. Er zit ook een ‘trainingscentrum’ in. Voor wie dat wil, geven we ook een fysieke training in de winkel zelf. Zodat jullie meteen aan de slag kunnen. Na een paar dagen wil je nooit mee terug!

Toch wat meer hulp nodig bij een specifieke vraag, van iemand die het systeem kent als zijn broekzak? Of wil je om een andere reden graag even direct contact met ons? Dan kun je altijd terecht bij onze professionele helpdesk: bereikbaar via telefoon (van 9:00 tot 16:30 uur), met een e-mail of de live chat in het systeem zelf!

Eerst gratis uitproberen? Ervaar het zelf.

Dat kan. Gebruik daarvoor de link op de homepage van onze website en meld je aan voor de proefversie.

Dat helpt écht!

Helpdeskmedewerker Jasper Haan vertelt hoe zijn werkdag eruitziet – en waar hij gebruikers van ons kassasysteem allemaal mee kan assisteren, als ze toch nog een vraagje blijken te hebben over een bijzondere situatie of het vlekkeloos opstarten. Je zult zien: we hadden de helpdesk ook gewoon ‘adviesbalie’, ‘ideeënbus’ of ‘klantenservice’ kunnen noemen!

Jasper, vertel!

“Kom je ergens niet uit, of denk je: hoe zat het ook alweer? Dan ben ik je eerste aanspreekpunt. Vragen of tips waar andere klanten ook baat bij kunnen hebben, speel ik door naar onze afdeling development, zodat zij de software verder kunnen ontwikkelen en verfijnen. Samen zorgen we ervoor dat de klant die belde of mailde snel weer uit de voeten kan met zijn of haar kassasysteem.

Het soort vragen dat we krijgen verschilt per periode. Aan het begin van het kalenderjaar merken we dat iedereen bezig is met het maken van overzichten. Zoiets doe je nu eenmaal niet elke week. Bijvoorbeeld het jaaroverzicht voorraadwaarde, meestal doe je dat maar één keer per jaar; al willen sommigen dat inzicht ook vaker hebben. Dat kan natuurlijk ook. Overigens is de oplossing voor dat ene moment in het jaar vrij simpel: onze inventarisatiemodule. Die maakt het mogelijk dat je gewoon met de scanner door de winkel en het magazijn loopt en dan maar scannen wat je tegenkomt. Met de hand tellen en zelf onthouden is echt niet meer nodig.

Mijn belangrijkste tip: je mag me altijd bellen, maar in het hulpbestand staat informatie die je snel en makkelijk kunt vinden, als je ingelogd bent. Ik durf wel te zeggen dat daar op 90% van de veelgestelde vragen een duidelijk antwoord staat. Voor starters kan ik de optie aanbevelen om eerst (samen) een training te doorlopen. Dat kan op twee manieren. Onder begeleiding of je kunt het ook helemaal zelfstandig doen in het ‘trainingscentrum’ dat ingebouwd zit in het systeem. Even inloggen en je kunt erbij. Kies bijvoorbeeld een basis kassatraining (hoe ga je afrekenen in de winkel) of voorraadbeheer. Zo haal je optimaal de kwaliteiten uit je kassa. Mijn ervaring is, dat wanneer je die kennis zelf hebt opgezocht, dat je dan ook sneller kunt werken in de winkel als je het eenmaal zelf kunt. Kom je er een keertje niet uit, dan ben ik er weer voor je. Geen probleem!

De meeste vragen komen bij ons binnen per e-mail. Wat mij betreft is dat ook de beste en meest efficiënte manier. Het kost de vragensteller weinig tijd, die hoeft aan de telefoon niet naar woorden te zoeken – en wij zien het vanzelf binnenkomen om het dan op te pakken. Als we zelf nog een vraag voor je hebben, kunnen we altijd nog rechtstreeks contact met je opnemen. Het antwoord of de oplossing krijg je dan op een presenteerblaadje, in je inbox.

Nog een optie: gebruik gerust alle kennis van onze Chat-AI. Die weet minstens zoveel als ik, want met behulp van AI past die alle informatie uit onze database toe, ook die van de geschiedenis van de Helpdesk. Die kennis daar is altijd actueel, want we vullen deze kennisbank constant aan met nieuwe ontwikkelingen of klantervaringen. Je vindt de Chat-AI robot na inloggen in je eigen klantomgeving, rechts onderaan het scherm.

We helpen nieuwe klanten altijd graag even met het opstarten; bijvoorbeeld hoe je artikelen aanmaakt en inleest in het databestand van je eigen systeem. Elk kassasysteem is toch net weer even anders opgebouwd; toch raak je met ons systeem heel snel vertrouwd. Geen probleem om in het begin even te assisteren! Onze ervaring is: na een korte ‘inwerkperiode’ hoor je ze dan bijna niet meer!”

Lees ook...

WETEN WAT ONZE OPLOSSINGEN SPECIFIEK VOOR JOU KUNNEN BETEKENEN?
Laat een bericht achter via onderstaand formulier, dan neemt Gerben zo snel mogelijk contact met je op.

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Bel mij terug

Laat hier jouw telefoonnummer en bericht achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Blijf op de hoogte van de laatste retail automatisering trends!

Schrijf je hieronder in!