Rapporten en overzichten

Rapporten vol data voor jouw bedrijf

Ontdek de uitgebreide rapporten en overzichten waardoor jij op hoofdlijnen én tot in detail inzicht hebt in al jouw omnichannel data
Blijf controle houden over je onderneming
Altijd de juiste en actuele informatie bij de hand om beslissingen te kunnen nemen
Je ingestelde rapporten kunnen automatisch per mail worden verstuurd

Blijf controle houden over je onderneming




Weet jij altijd de stand van zaken rondom je bedrijf? Bijvoorbeeld data over welke producten als broodjes over de toonbank vliegen, wat voor artikelen je maar moeilijk verkocht krijgt, welke medewerker wel erg vaak heeft overgewerkt de laatste tijd of via welk kanaal je de meeste klanten aantrekt?

Binnen SW-Retail zijn er talloze rapportmogelijkheden om dit soort inzichten te verkrijgen. Genereer omnichannel rapporten en overzichten over je assortiment, inkoop, medewerkers of klanten, met allerlei filters om precies het rapport te krijgen waar jij naar op zoek bent. Vervolgens kun je deze ook delen met relevante mensen binnen of buiten je bedrijf.

Zo blijf je altijd op de hoogte én kun je nieuwe ideeën opdoen om meer successen te behalen!


Voorbeelden rapporten en overzichten op desktop, tablet en mobiel
Twee ondernemers in overleg over hun omnichannel rapporten op laptop

Genereer alle mogelijke soorten rapporten

Niet elke ondernemer is natuurlijk geïnteresseerd in exact dezelfde soort data, dezelfde perioden of heeft dezelfde onderdelen binnen het bedrijf. Bij SW-Retail leveren we daarom wel de mogelijkheid om automatische systeemrapporten te genereren, zonder dat jij daar iets voor hoeft te doen. Maar daarnaast kun je vanuit die standaard rapporten of compleet vanaf nul jouw eigen rapporten en overzichten maken.

Meer winkels, een ecommerce webshop of andere verkoopkanalen? Uiteraard bieden we hiervoor verschillende filtermogelijkheden. Zo kun je de verkoopkanalen gecombineerd, gesplitst of gesommeerd tot een totaal rapporteren.

Benieuwd wat je bijvoorbeeld nog meer aan mogelijkheden hebt? Hieronder zetten we wat opties voor je op een rij.

Kies het onderwerp van je rapport

  • Al je bestellingen en artikelen om te bepalen hoeveel tijd het inpakken kost
  • Voorraadbeheer software op basis van jouw minimale en maximale voorraden
  • De gegevens van je inventarisatierondes
  • Het koopgedrag van je klanten
  • Tijdregistratie van je medewerkers
  • Overzichten van je verhuur en verkoop
  • Voorraadmutaties, -overzichten, -waarde en de omzetsnelheid

Stel in hoe het rapport moet filteren

  • De periode waarover het rapport moet gaan
  • Al je locaties bij elkaar of elke winkel individueel
  • Vanaf welk verkoopkanaal, offline of online?
  • Top 10 verkochte artikelen
  • Gegevens van klanten, leveranciers of merken
  • Wel of niet ingeschreven voor jouw nieuwsbrief
  • Met of zonder retouren en derving

Bepaal wat je met het rapport wil doen

  • Genereer het rapport alleen voor dat moment
  • Bepaal wie toegang mag hebben tot het rapport
  • Print direct het rapport
  • Download als PDF, CSV of Excel-bestand
  • Laat het rapport genereren als grafiek
  • Sla het met jouw huidige filters in het systeem op
  • E-mail je rapporten (automatisch), bijvoorbeeld naar je boekhouder
Retailer bekijkt onderwerp rapporten op tablet

Altijd, overal en up-to-date informatie




Aangezien het SW-Retail systeem volledig in de cloud draait, hoef je nooit bang te zijn dat je in de winkel bent vergeten een bepaald rapport klaar te zetten. Ook onderweg kun jij bij al je omnichannel rapporten en overzichten! De informatie is zo ook altijd up-to-date, zodat je zeker kunt zijn van de juiste gegevens.

Dus heb je onderweg ineens een interessant idee? En heb je informatie nodig zoals wat jouw klanten offline of online kopen en vanaf welke locatie in Nederland? Of ben je benieuwd op welk tijdstip je ook alweer een aantal artikelen van de voorraad had afgeboekt?

Dan hoef je niet bijvoorbeeld een notitie te maken om die de volgende dag pas te bekijken of het zelfs helemaal te vergeten. Nee, pak je tablet erbij en roep de data direct op!


Hulp nodig? Elk moment support beschikbaar

Er zijn binnen ons systeem zoveel mogelijkheden qua omnichannel rapporten en overzichten, dat wij ons goed kunnen indenken dat je er niet altijd even goed uitkomt. Of misschien weet je precies naar welke informatie je op zoek bent, maar ben je kwijt waar je het betreffende rapport kunt genereren. Geen nood, uiteraard staan wij klaar om je te helpen.

Binnen het systeem kun je in de online help al uitlegvideo’s en tekst vinden. Kom je er alsnog niet uit of wil je graag iemand persoonlijk spreken? Dan kun je terecht bij onze professionele helpdesk, bereikbaar via telefoon, e-mail of de live chat vanuit je online omgeving!
Chatfunctie voor de helpdesk
WETEN WAT ONZE OPLOSSINGEN SPECIFIEK VOOR JOU KUNNEN BETEKENEN?
Laat een bericht achter via onderstaand formulier, dan neemt Gerben zo snel mogelijk contact met je op.

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Bel mij terug

Laat hier jouw telefoonnummer en bericht achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.