thestockroom

Meer controle dankzij ‘heilige graal’ van rapportages

  • The Stockroom
  • Dienst: Totaaloplossing
  • Plaats: Deventer

The Stockroom Deventer

The Stockroom is een kledingwinkel in Deventer met grote ambities. En bij grote ambities hoort een kassa- en voorraadsysteem dat het ‘domme’ werk uit handen neemt. Automatiseren dus. Ondernemer Mark Wegstapel wist direct dat hij met SW-Retail een vliegende start kon maken.

The Stockroom is een nieuw winkelconcept met een eigenzinnig industrieel karakter. Het hele winkelautomatiseringssysteem moest vanaf de grond opgebouwd worden. Mark Wegstapel zocht vooral naar een systeem waar kwaliteit en kwantiteit optimaal in balans zijn. “Ik ben zelf werkzaam geweest in een bedrijf als SW-Retail. Ik wist daardoor snel wat ik nodig had. Bovendien weet ik wat voor uitdaging het is om zo’n uitgebalanceerd systeem te ontwikkelen.”

Meer transparantie

Transparantie is een belangrijke waarde voor The Stockroom. Deze waarde moest ook doorklinken in het nieuwe kassasysteem. Het afrekenen is een belangrijk contactmoment waarin dit kan. “De klant kan op een tweede scherm zien wat ik doe”, vertelt Wegstapel. “Dat klinkt misschien als iets heel simpels, maar het is wel een moment waar je als winkel een laatste indruk achterlaat. En die indruk is goud waard, tot in de kleinste details.”

Controle

De ‘ZX-draai’ blijkt de heilige graal voor Wegstapel. “SW-Retail heeft voor mij een rapportage ingesteld waarmee ik in één oogopslag kan zien wat ik nodig heb. Ik weet direct waar ik bij moet sturen. Mijn hele bedrijfsvoering is door deze rapportage bijzonder effectief en controleerbaar. Het systeem ziet bijvoorbeeld wanneer ik marges te laag heb aangehouden en ik krijg zelfs een melding wanneer een voorraad dreigt op te drogen. ‘Sorry, die heb ik niet meer op voorraad’ is echt het laatste wat ik wil zeggen tegen mijn klanten.”

Meerwaarde SW-Retail

Mark Wegstapel zocht een groot en ervaren bedrijf met de kenmerken van een klein bedrijf. “‘Groot zijn’ en ‘klein doen’, dat is wat mij heel erg bijbleef na de samenwerking met SW-Retail. Ze kwamen meerdere keren bij mij thuis om te ervaren wie ik ben en waar ik naartoe wil. Telefonisch heb ik ze zelden gesproken.”